måndag 16 juli 2012

Sol och färg

En del människor ägnar sommaren åt att sola och bli fint solbruna. Jag blir mest röd och sen vit igen. I år har jag inte bränt mig en enda gång dock, eventuellt för att det helt enkelt inte har varit så där värst varmt och soligt alls. Idag är det omväxlande igen, lite moln, lite sol. Men det blåser rätt mycket, och det blåser kallt. Så det är inte direkt lockande att sitta ute och hoppas på sol...

Något annat som ändrar färg i solsken är nagellack från Del Sol. Jag har en hel bunt av deras lack (de flesta köpta via Nailmail, men ett par har jag fått från min syster) , men har bara testat ett eller ett par. Idag tänkte jag dock passa på att testa ett par till.

Del Sol - Electrick
Electrick är ett ganska skirt lack, och jag hade problem med det blev randigt av penseldragen. Om jag hade haft längre naglar hade jag nog behövt ha ett vitt lack under för att det skulle se ok ut. Det här var tre lager. Det är en rätt söt ljusblå färg som enligt flaskan ska förändras till grönt i solljus.

Del Sol - Superhero
Jag hade exakt samma problem med Superhero, som också är en söt ljusblå färg inomhus. I solljus ska det dock bli lila. Det här är också tre lager.

Electrick, Superhero - Inomhus
Man ser knappt någon skillnad på de här två lacken inomhus. Kanske att jag kan se en liten, liten hint om att Superhero är liksom blåare, men då får jag anstränga mig. Jag tror inte att någon annan skulle se skillnaden alls. Det känns ovant att ha den här färgen, men den är söt.

Fast den stora poängen med Del Sol är ju att de ska ändra färg i solljus. Så jag gick och ställde mig i altandörren och väntade på solen...

Electrick, Superhero - Utomhus i direkt solljus
Tada! De ändrade färg båda två, tydligt. Lite skoj att de gick från att vara så otroligt lika till att vara helt olika. Det räcker inte att bara vara ute, naglarna måste få direkt solljust, det märkte jag när jag tittade på min andra hand, som hade hållit i kameran och haft alla fingrar utom tummen i skugga.

Förändringen gick rätt fort, jag kunde se hur färgen ändrades. Och den går rätt fort åt andra hållet också, bara en kort stund efter att jag kommit in så var naglarna ljusblå igen.

En kul grej som gör att man kan ha väldigt diskreta naglar t.ex. inne på kontoret, men ändå få en färgkick på lunchen, om man har en konservativ arbetsplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar