onsdag 25 juli 2012

Work appropriate

Som jag har sagt tidigare är det ingen som egentligen bryr sig om mina naglar på jobbet. Men ibland försöker jag vara diskret, för att jag ska på något extra viktigt möte eller träffa en chef jag inte träffar ofta eller så. Och då väljer jag ofta att inte ha någon accentnagel, och att ha en diskret färg.

Nails Inc - Blenheim Terrace
Det här är två lager Blenheim Terrace, och det funkar ju utmärkt på korta naglar. Det kan vara så att på längre naglar behövs ett lager till, jag är inte helt säker. Jag valde det här lacket för att det ser så väldigt diskret och lite tråkigt ut, ärligt talat. Om jag inte minns fel så fick jag Blenheim Terrace gratis när jag köpte andra lack från Nails Inc i London för ett par år sedan. De hade något specialerbjudande,  annars hade jag nog inte lockats av färgen. Men nu är jag glad att jag har det, för det här lacket gömmer på en massa fint skimmer.

Blenheim Terrace skimrar
Det är alltså diskret och absolut användbart i situationer där man vill ligga lågt och vara prydlig. Men det är inte tråkigt alls. Strålande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar