onsdag 25 juli 2012

Duokromer

Jag gillar duokroma lack, alltså sådana som skiftar mellan två olika färger. Och såklart polykroma lack, som skiftar mellan många olika färger. Men de är svåra att fota på ett bra sätt, i alla fall för mig som använder mig av mobilkameran... Egentligen borde jag bygga en liten ljusbox och fota med systemkameran, men det blir liksom för mycket bök. Det här är ju bara en enkel liten hobby, ju.

Nubar - Iris Dust
Iris Dust är väldigt skirt. Här har jag fyra lager, och då ser man tydligen nagellinjen i alla fall i vissa lägen. Men det är fint. Det skiftar från bronsfärgat till lite grönt och lite rosa.

Accessorize - Bronze
Bronze är också lite skirt. Här tre lager. Det är också bronsfärgat i grunden, och skiftar mot grönt och rosa. Det är kanske lite mer gröntonat i grunden än vad Iris Dust är, som är lite mer orangetonat. Ock så dags för att se om jag kunde fånga skiftningarna... Jag ber om ursäkt på förhand för halvkassa bilder.

Iris Dust, Bronze
Lite syns det i alla fall. I vissa ljust tydligt bronsfärgade, i vissa ljus lika tydligt rosa. Nackdelen med sådana här lack är jag har en tendens att sitta och titta på mina naglar och röra dem för att se de olika färgerna när jag inte har något annat för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar