tisdag 31 juli 2012

Vitt

Jag har säkert skrivit tidigare att jag har letat efter ett bra vitt lack. Det ska vara heltäckande på ett lager, bli jämnt och snyggt och riktigt vitt. En vit motsvarighet till Black Crèmes perfektion, helt enkelt. På ett nagellacksforum jag hänger på ibland sägs det att OPI Alpine Snow är det lacket. Eftersom OPI är dyrt att köpa har jag dragit mig för det, men till slut så köpte jag det och testade.

OPI - Alpine Snow
Helt perfekt var det väl inte. Det här var två lager, t.ex. Men det var förvånansvärt smidigt att jobba med. Det flöt ut bra och blev jämnt och fint. Det är en trevlig vit högblank färg.

Sally Hansen - Platinum
Hmm, på den här bilden syns inte skimret på nageln alls. Resultatet blev väldigt likt flaskan faktiskt. Vit grund med det fina skimret i flaskan. Diskret, men snyggt.

Alpine Snow, Platinum
Hmm, skimret syns kanske lite bättre om man klickar upp den här bilden, men å andra sidan ser man att jag har ett skräp på långfingernageln också..

När jag hade haft den här manikyren i någon dag var det vansinnigt tråkigt väder, och jag ville göra något som piggade upp mig. Någon pratade om neon-skittle, så det blev det. Och då upptäckte jag att jag inte har något riktigt neongrönt. Det saknas saker i min samling!

Alpine Snow, Mrs Robinson, Jackie Oh, Bright Tights, Funky Limelight
Ok, här har vi alltså:
  • Tumme: OPI Alpine Snow
  • Pekfinger:  Color Club Mrs Robinson
  • Långfinger: Color Club Jackie Oh
  • Ringfinger: Essie Bright Tights
  • Lillfinger: Essie Funky Limelight
 Jag gissar att det blev i princip två lager färg över det vita för att få det jämnt och snyggt. Och genast blev världen lite gladare och roligare att vara i. Det tråkiga vädret fortsatte, men jag hade i alla fall med mig färg vart jag än gick. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar