lördag 7 juli 2012

Bröllop

Idag är det lördagen den 7:e juli och en god vän till mig gifter sig. Hon och hennes blivande make har planerat för sitt bröllop i lite över ett år. Hon har drömt om det sedan hon var liten. :-) Enligt en gemensam vän så hade hon mönstret till sin brudklänning klar när hon var 13. Nu blev det en annan klänning, men ändå. Det ska bli fantastiskt roligt att dela deras bröllopslycka. Jag hoppas bara att vädret uppför sig.

Bröllopets färgtema är mullvad och turkos. Jag och en väninna och hennes man går ihop om en present, och jag fick i uppdrag att fixa kortet. Hem till syster och hennes scrapbookingsamling! Med mycket hjälp från min syster fick jag ihop följande:
Framsida
Uppslag med plats för hälsning och signatur
Baksida
Jag är riktigt, riktigt nöjd. Tack bästaste syster för material och hjälp!

Mina funderingar på outfit fick inte godkänt av syster, utan jag fick låna en klänning av henne istället. Den passade nästan, och jag fick lov att göra den lilla modifikation som behövdes för att den skulle funka. Den är jättesöt, vit bas med massor av prickar i lavendel, förgätmigej, taupe och grått. I like! Jag tänkte matcha naglarna såklart...

Bröllopsmanikyr
Ok, från vänster är det Gina Tricot - Puff Powder, H&M - Urban Spirit, Snow Crystal - Spring Lilac, Depend - 285 och H&M - Taupe.

Jag grundade med två lager Taupe. Smidigt och flöt ut bra. Och jag gillar färgen.
H&M - Taupe
Jag gillade det här på egen hand. Men för ett bröllop är det ju lite tråkigt. Så fram med de andra flaskorna, och en stiftpenna att använda som "dotting tool".
Dotted
Det blev ganska så diskreta prickar, vilket var tanken. På lite håll ser det nog mest taupe ut, men kommer man närmare så ser man prickarna. Hur matchar det klänningen då?

Naglar, klänning.
Grundtonen på naglarna är ju en bra bit mörkare, men jag tyckte att det var bättre så. :-)

Färdig för bröllop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar