måndag 30 juli 2012

Ligger efter.

Ha, i snitt ett inlägg om dagen var det ja... Och så har jag inte postat sen i fredags. Tre inlägg bara idag för att komma ikapp helgen med andra ord.

Jag tycker mig dock ha en bra ursäkt. Lördagen spenderades med hela familjen på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby där syskonbarnen tröttade ut oss totalt. Och söndagen spenderades också till stor del med barnen, när de kom in och hälsade på i systers nya lägenhet, åt lunch på stan, och lekte på en lekplats. En glasspaus hanns också med innan vi åkte hem till mina föräldrar och grillade och umgicks. Jag var inte hemma förrän efter midnatt!

Det är väldigt härligt att träffa ungarna, jag gör det för sällan. Men de är utmattande att umgås med, även om jag inte "drabbas" av de jobbiga bitarna, som att lirka i dem mat när de inte vill, trösta när de slagit sig eller lägga ungar som är så trötta att de minsann inte är trötta alls. För det allra mesta är mina syskonbarn fantastiskt snälla rara och gosiga ungar, och jag tycker vansinnigt mycket om dem. :-)

Så en babyblå manikyr kanske?

Isadora - Bonbon Mint
Ja, alltså, Bonbon Mint låter ju som ett mintgrönt lack. Men jag tyckte att det drog mer åt blått än grönt. Mintblågrönt, finns det en sån färg? Om jag hade varit noggrannare hade det räckt med ett lager. Jag gillade det, trots att det inte blev den färg jag hade tänkt mig.

Collection 2000 - Powder Blue
Powder Blue är ett väldigt, väldigt blekt blått. Det var lite svårt att få jämnt, men var ok på två lager tyckte jag.

Bonbon Mint, Powder Blue
Jag gillar verkligen Bonbon Mint, kolla bara vad snygg den är! Och Powder blue är ju söt, men lite tråkig. Så jag hittade ett glitter att testa över.

Paris Memories - 20, över Powder Blue
Det syns inte så bra på den här bilden, men det här är ett glitterlack med en klar bas, och sen glitter i lila, grönt och silver. Jag lade bara ett lager över Powder Blue, och på den här bilden ser det mest smutsigt ut. I verkligheten var det dock rätt så trevligt tyckte jag. Eventuellt kommer färgerna i glittret fram bättre mot en mörkare bakgrund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar