lördag 14 juli 2012

Försök med magnetiskt lack

En av vinterns och vårens trender inom nagellack har varit magnetiska lack. Så jag ville också testa.

LCN - Amazing Mauve
Rent färgmässigt så täcker två lager av Amazing Mauve alldeles utmärkt. Men sen är det ju det där med att få fram ett mönster också... Det ser hyfsat randigt ut här på bilden, men det är just på den övre delen av mina ganska kupade naglar som mönstret framträder.

L'Oreal - Mysterious Icon
Som namnet antyder är Mysterious Icon rätt så mystiskt. Jag köpte det för att det i flaskan ser ut att vara ett väldigt läcker lila lack med guldskimmer. På nageln ser det mer guldbrunt it, med kanske lite hint av lila. Skumt. Det täckte dock på ett lager om man var lite försiktig. Jag tyckte inte om borsten, den var bred, platt och rundad.

Mysterious Icon, Amazing Mauve
Inget av de här lacken var riktigt vad jag hade hoppats på. Jag hade hoppats att Mysterious Icon skulle vara mer lila, och jag hade hoppats på tydligare mönster i Amazing Mauve. Men men, det blir inte alltid som man har tänkt sig. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar