måndag 30 juli 2012

Måndag

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag är lite veckovill. Men idag är det ju måndag, och jag vet att ganska många slutar sin semester och börjar jobba igen idag. Så en diskret och elegant manikyr kanske är på sin plats?

OPI - Barre My Soul
Barre My Soul är från OPI:s kollektion NY City Ballet som kom nu i våras. Fina diskreta jellylack. Det här är tre lager, och jag tror att jag tycker om det. Det är kanske snäppet för kallt för mig, och jag är inte övertygad om det här med Jelly, det kräver liksom att naglarna är snygga på undersidan också om ni förstår hur jag menar. Men ändå... Jag trivdes rätt bra med det här. Fast sen skulle jag blinga till det lite...

China Glaze - Luxe and Lush
Luxe and Lush kommer från kollektionen Hunger Games som China Glaze släppte i våras i samband med att filmen Hunger Games kom. Jag gillar verkligen, verkligen det här lacket i flaskan, men hade problem med det på nageln. Det är en klar bas med silverfoilflakes i. På bilden är det ett lager Luxe and Lush över Barre My Soul. Problemet för mig var att flakiesarna var lite för stora och inte lade sig slätt på nageln utan spretade. Ett lite roligt, men lite skumt lack. Jag måste nog prova det över något annat snart för att se vad jag tycker om det då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar