lördag 4 augusti 2012

Batman en tredje gång

Jag har lånat lite seriealbum av P, och i ett av dem dyker Batman upp som en bifigur och räddar dagen. Det gillar vi. I den versionen av världen ser det ut som att han är en väldigt mörk och allvarlig figur, och det fick mig att fundera lite. Batman har varit en rätt komisk figur ibland, med mycket humor. Och så har han varit en väldigt mörk figur som balanserar på gränsen mellan hjälte och skurk (inte så att han rånar banker, men en del av hans metoder har varit tvivelaktiga). Och färgskalorna han teknas i har ändrats en massa under åren.

Jag har en ljusgrå t-shirt med en blekgul Batmanlogga på, den hade jag på mig när vi gick på bio i måndags, och jag målade naglarna för att matcha, till P:s förtjusning.

Gina Tricot - Concreate_Jungle
Det är ett rätt fånigt namn, Concreate Jungle. Men jag gissar att det var lite småroligt när de kom på det. Det är ett helt ordinärt ljusgrått crèmelack som blev bra på två tunna lager eller ett tjockt. Jag gillar den här typen av färg, men jag tror att jag börjar få en liten bunt ljusgrå som är rätt lika varandra vid det här laget...

Wet n Wild - The Wonder Yellows
Min svägerska vet att jag letar efter bra gula lack, så hon köpte det här åt mig. Här är det två lager på egen hand, och jag slarvade, så det blev ojämnt. Det torkade lite mörkare på nageln än i flaskan, så jag undrar om inte det här vore snyggare över ett vitt lack, faktiskt. Men det är inte så dumt.

Concreate Jungle, The Wonder Yellows
Här är det faktiskt två lager gult över det gråa, och det blev en rätt bra effekt, tycker jag. Och det matchade tröjan helt ok. :-) Fånigt, men roligt när man ska gå på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar