söndag 5 augusti 2012

Och, inte eller.

När vi var på Skänninge nu i veckan så passerades vi av en mamma och hennes ganska unga barn. Mamman frågade "Vill du ha pommes eller glass?", vilket jag tyckte var en rätt konstig fråga över huvud taget. Jag funderade lite, tittade på min syster och sa "eller? Och är bättre".

Idag satt jag och åt glass med en vän, och funderade högt kring om jag skulle ägna min sista lediga dag åt att lägga golv i källarförrådet, eller läsa en bok. På vägen hem kom jag på att eller är sämre än och. Så jag började med att lägga ut golvet i källarförrådet, och fortsatte sedan med att läsa bok i soffan. Jag tror att man rätt ofta kan välja och istället för eller. (Med lite sunt förnuft förstås.)

MNY - 659
Jag tycker att det här är en "royal blue", är det helt uppåt väggarna? Snyggt är det i alla fall, 659 som jag köpte när Åhléns reade ut MNY. Två lager flöt ut jämnt och täckte bra.

MIYO - Pacific
Pacific är en bra bit ljusare än 659, men är också ett snyggt lack som blev bra på två lager. Jämfört med 659 är Pacific nästan lite "dammig".

659, Pacific
Blått är bra snyggt. De här färgerna passade bra ihop och kändes somriga för mig. Kanske påminner mig om sommarblå himmel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar