måndag 6 augusti 2012

Tillbaka till jobbet

När det här inlägget publiceras bör jag vara tillbaka på jobbet. Så här kommer ett par diskreta på gränsen till tråkiga manikyrer för att "fira".

China Glaze - Sunset Sail, Inomhus

Sunset Sail, utomhus
Sunset Sail är ett skirt, diskret lack. På bilderna har jag tre tunna lager. Titta inte för noga på den övre bilden, för där syns det hur vansinnigt bubbligt det blev. Jag skyller på att jag målade naglarna på ett hotellrum i Södertälje, kvällen innan en kurs. Utomhus är det här väldigt, väldigt nära att vara samma färg som min hudton. Jag trivdes bättre än jag trodde att jag skulle göra med den här färgen. Men jag hade samma problem jag brukar ha med ljusa lack, det var inte helt enkelt att få ens i närheten av slätt.

Nordic Cap - NP06
Jag ska inte måla naglarna på hotellrum, det är uppenbart det. Det här är två lager NP06, som bubblade sig det också. Det är ett kallt nudelack, med en liten dragning åt lila. Det är ganska fint dock, med ett diskret skimmer i. Och det kostade 10kr på ICA, så jag borde nog inte ha för höga krav på det. Kanske hade det blivit bättre om jag hade varit hemma och målat naglarna i lugn och ro,istället för i Göteborg på väg till en annan kurs. Jag hoppas att jag lär mig av det här. Inte ta med lack och måla "på vägen". Det blir inte lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar