fredag 10 augusti 2012

Komma ikapp

Ah, fredag kväll. Inte dumt alls. Efter första veckan på jobbet passade det bra med en liten after work med två kollegor och P. Öl, mat, sällskap. Me like!

Det är rätt skönt att komma tillbaka till sina rutiner med jobb och sånt. Men lite tråkigt att inte vara ledig. Men rätt ok att ha varit inne när det har varit sånt busväder. Men lite frustrerande när saker inte funkar som det ska. Och lite spännande att jag kanske, kanske ska få fler arbetsuppgifter. Om det går att balansera med de jag har... Det känns som att rätt mycket har hänt den här veckan. Och här är naglarna:

H&M - Golden Treasure
Två lager varmt gulguldigt lack, faktiskt en riktig Golden Treasure. Jag lade på det här lacket i söndags kväll, och det sitter som berget fortfarande. Trots att jag den här veckan har suttit mycket vid tangentbord, samt nålat och sytt saker (kommer i ett eget inlägg). Visst har jag lite tipwear, men inte inget man ser på normalt avstånd.

Gina Tricot - Luxurious
Luxurious är svalare, blekare. Mer sandstrand än guldstoft. Men också fint på två lager. Och det har också hållit väldigt bra hela veckan.

Golden Treasure, Luxurious
En bra manikyr att börja jobbhösten med, tycker jag själv.

Jag är från och med det här inlägget officiellt ikapp med de bilder som låg i den här mappen på datorn! Det finns som sagt en mapp till, men det här känns som ett bra steg i rätt riktning! Jag har också nu ikväll (före ölen) hittat mina mönsterbrickor för att stämpla naglarna, efter att ha letat efter dem i flera dagar. Min syster hade helt rätt i att jag skulle hitta dem någonstans där jag redan letat flera gånger. :-)

Jag har dock ont i en tå. :-( I morse lyckades jag köra lilltån rakt in i min Malm sängram från IKEA, som är hård och tung och kantig. Jag tycker väldigt bra om den, men nu gör min lilltå ont. Mindre ont nu ikväll än i morse, men det gör ont att stå och gå på den, och den ömmar lite även när jag sitter stilla. Jag rådfrågade min mor som sa att om inte tån pekar åt något konstigt håll så är det ingen fara. :-) Även om den skulle vara bruten eller så, så gör man inget åt det. Om den gör väldigt ont kan jag tejpa ihop den med tån intill för att få lite stadga, och sen bör jag tänka på att ha skor med hård sula så att tån inte behöver böjas så mycket när jag går. Och sen är det bara att vänta på att den läker av sig själv. Det kommer den såklart att göra, den är som sagt redan bättre än den var i morse. Men det är lite irriterande och lite smärtsamt ändå. Jag är så himla klumpig ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar