söndag 5 augusti 2012

Grilla!

Som jag skrev förut idag så kom min väldans gode vän Tallis över idag. Han är min handyman kan man säga, när jag stöter på praktiska problem så ringer jag honom. Idag har han kikat på två saker åt mig. Det första var min mikrovågsugn, där brickan inte längre snurrar runt. Det gör att man bara värmer ett hörn av vad det nu än är man vill värma, vilket är dumt. Han konstaterade att motorn som driver brickan har lagt av. Så det blir till att köpa en ny mikro. Vilken tur att jag fick presentkort på Elgiganten i födelsedagspresent!

Det andra han kollade på var en elgrej som han drog om lite åt mig. Bra att ha praktiskt lagda vänner! Medan han gjorde det fixade jag med ett syprojekt som jag tänkte fota resultatet av imorgon. Sen grillade vi (eller, Tallis grillade, jag fixade runomkringet.) Han har en eltändare som han ville testa. Den ser ut och funkar som en stor varmluftspistol, och gjorde att vi fick en bra glöd snabbt och enkelt. Om jag tänker grilla mer än 2 gånger i halvåret så kan det vara en bra investering...

Grillat!
Det blev två sorters grillat färdigmarinerat kött, majskolv och champinjon. Till det en sallad med paprika, oliver, soltorkad tomat, salladsärtor och körsbärstomater. En sås på Crème Fraiche med sweet chili. Och så en öl till mig och Cola till den bilburne. Vi satt såklart på altanen och det var väldigt trevligt, väldigt mysigt och väldigt gott. Bra liv!

Mysbelysning
Till efterrätt blev det glass från Stafsäter, och ett avsnitt av Sherlock. Denna fantastiska serie som Tallis på något vis hade missat. Han blev lika förtjust i den som jag trodde att han skulle bli.

Det blev en lång dag idag, men en väldigt bra sådan. Jag har fått nytta gjort, jag har fått umgås med både en god vän och min syster, och jag har ätit gott. Fler sådana dagar tack. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar