söndag 12 augusti 2012

Fixa idéer

Jag är bra på att komma på saker jag ska göra, och sen inte göra dem. Jag är också bra på att fastna i fixa idéer om att jag ska göra färdigt saker jag har börjat på. Igår började jag att testa en idé för en virkning som ska bli en present. Det blev helt ok. Idag fick jag för mig att göra en version till, med små modifikationer. Den blev också helt ok. Bilder kommer efter att presenten är överlämnad. Problemet var att jag gjorde färdigt den nya ikväll, istället för att i god tid fixa naglarna och gå och lägga mig. Nu är klockan strax midnatt och naglarna är inte torra än... Men de är gröna.

H&M - I'm Not a Kiwi
I'm Not a Kiwi är helt klart inte en Kiwi. Det liknar varken frukten eller fågeln. Istället är det en rätt så trevlig gulgrön färg som blev acceptabel på två lager jag penslade på när jag satt i soffan med taskigt ljus. Inte dumt alls.

H&M - Colour Me Chlorophyll
Eventuellt är Colour Me Chlorophyll rätt färg, jag vet faktiskt inte. Klorofyll är ju det som gör växter gröna, men vilken färg det har i sig har jag ingen aning om. Två lager även av detta.

I'm Not a Kiwi, Colour Me Chlorophyll
Bilderna är lite för bleka, det är mer kapow i klorofyllen och lite mer grönt i kiwin.  Men det är hyfsat nära.

Den uppmärksamme kan ana virkningsprojektet i bakgrunden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar