lördag 25 augusti 2012

Lördag

Ah, lördag! Jag vaknade av mig själv tidigare än jag hade tänkt. Men det var ju bara bra. Då hann jag med att göra en gurkinläggning och att dammsuga innan jag ska iväg.

Info om gurkorna kan komma senare, här kommer istället en grön manikyr.

Rescue Beauty Lounge - No More War!
No More War är en rätt varm militärgrön färg med lite dragning åt gult. Jag gissar att det här var två lager. Jag gillar verkligen färgen, den är liksom lite smutsigt mossgrön, om det låter vettigt.

Depend - 172
Det här militärgröna från Depend, 172, drar istället åt det kallare hållet. Också två lager, också trevligt.

No More War, 172
 Som vanligt blev skillnaden mellan lacken lite större än jag hade trott från början. Jag tycker att det är väldigt roligt det här med nyanser och dragningar. Om jag säger att något är militärgrönt, då förstår de flesta vad jag menar. Men båda de här lacken är militärgröna, och väldigt olika.

Jaja, nu ska jag ut på stan en vända, och sen på 30-årskalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar