torsdag 2 augusti 2012

Road Trip!

Idag har jag och syster åkt bil. Vi åkte ner till Torpön (3 min färja på vägen dit) och åt lunch på färjelägret. Vi lärde oss saker på Naturum och åt glass på Stebbarps gård. Vi roade oss med smala smala slingriga slingriga vägar ungefär mitt på ön, och var tillbaka på fastlandet innan vi ens insåg det (bron mellan Torpön och fastlandet är så kort att om man blinkar så missar man den).  På vägen hemåt stannade vi till på en lantloppis, köpte godis på Godishuset i Mjölby, och fikade på Albackens Trädgårdskafferi. Det här tog oss ungefär hela dagen, trots att det bara var ca 20 mils bilresa. Vi har sett mycket skog, och mycket vatten.

Catrice - Blues Brothers vol. II
Två lager av Blues Brothers vol. II blev bra. Det är en fin blå färg med skimmer. Jag tycker mig kunna se en dragning åt rött nästan. Mamma hade med sig det här lacket hem från Tyskland i höstas, tack mamma!

Collection 2000 - Vogue
Vogue var heltäckande på ett lager! Väldigt fin lite kall blå färg med fint skimmer.

Blues Brothers vol. II, Vogue
I like! Fin blå manikyr. Inget sådär jätteunikt kanske, men fint.

Sally Hansen - Ivy League
Hmm, det krävdes tre lager för att Ivy League skulle bli helt bra. Men det var det värt, det är ett väldigt trevligt gulgrönt lack med varmt skimmer i.

Nfu Oh - 70
Nfu Oh är kända för sina hololack och flakieslack. Men de gör snygga lack av alla sorter. Det här är tre lager av nr 70. Det är ett fint gröngult lack med svalt skimmer i.

70, Ivy League
Jag känner lite samma sak för den här gröna manikyren som jag gjorde för den blåa här ovanför. Den är snygg och trevlig, men inte så unik. Läckra färger dock, jag är nog speciellt förtjust i Ivy League tror jag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar