torsdag 16 augusti 2012

Framsteg och baksteg

Jag håller på med en kjol. En väldigt enkel kjol enligt samma princip som den jag visade upp nyligen. Men det går åt skogen. Jag har mätt fel flera gånger, och mina quick fix:es blir inte helt lyckade. Och jag som hade så höga förhoppningar... Men jag har inte gett upp än. Här kommer i alla fall ett prov på kjolens färger.

Nordic Cap - NP12
Jag köpte det här svarta lacket för att det var billigt, 10kr på Ica Maxi. Kunde vara värt ett försök tänkte jag. Och jag hade rätt. Det var heltäckande på ett lager, förutom där jag slarvade lite. Så det blev två lager för säkerhets skull.

Nox Twilight - Red Velvet
Jag fick en rabattcheck på Nelly.com, och hittade Red Velvet på deras reasida. Jag hade inga av de här lacken, och tänkte att det ju kunde vara lite roligt att ha, eftersom flaskan är snygg. Lacket är ett jelly i rätt så fin ljusröd. På bilden är det två lager.


Red Velvet, NP12
De här färgerna, fast tvärtom, är det på det som ska bli en kjol. Mest svart, med röda detaljer. Ikväll blir det inget gjort på den, för ikväll torkar naglarna. Men snart så... Jag har en ny idé om hur det ska gå till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar