måndag 13 augusti 2012

Pedikyrer

 Jag kollade igenom mina opublicerade bilder och hittade lite bilder på målade tånaglar.




Varning för fötter alltså.





Snart kommer bilder på små tår.





 
Känsliga tittare varnas.






Bara folk här som har valt att vara här?






Då så, då kör vi.

Essie - Funky Limelight
Jag tycker att det är svårt att måla tår. Det blir ojämnt. Och jag brukar ha svårt att få neoner jämna också. Så neonlack på tårna är kanske inte så smart av mig. Men Funky Limelight är så pass roligt självlysande att jag blev rätt nöjd ändå. Det är nog kanske två lager på bilden, men skulle kunna vara ett lager också, jag minns inte riktigt.

Essie - Pink Parka
Mer neon här. Pink Parka är neonrosa, och blev bättre än det gula. Också ett lack som man blir glad av att se när man kliver ur sängen på morgonen. Två lager.

Sally Hansen - Fuchsia Power
Fuchsia Power är inte riktigt ett neonlack,men nära. Det har inte den där riktigt självlysande kvalitén som neoner har. Men det är rejält rosa. :-)

Max Factor - Red Passion
Vi går från ljust till mörkt här idag. Red Passion är ett fint mellanrött lack. På bilden är det bara ett lager, vilket imponerade mig. Jag brukar som sagt ha svårt att få lacket jämnt på tånaglarna. Jag har varit sugen på att ha ett sånt som manikyr ett litet tag nu. Hmm...

Accessorize - Ruby Slipper
Nästa lack heter Ruby Slipper och är ett mörkt, mörkt rött. Jag skulle nog inte kalla det för rubinrött utan snarare blodrött. Men rätt snyggt.

Fantasy Maker - Vampish Red
Så mörkt blodrött att det nästan är svart. Vampish Red är ett halloweenlack och precis vad det heter. Läckert. På bilden är det två lager.

Så, av 229 bilder som ligger i "att publicera"-mappen var 6st bilder på tår. Uppenbarligen målar jag inte tårna lika ofta som naglarna. :-) 

Den mappen var rätt rörig, för övrigt. Det finns bilder där som är jättekassa och inte ska visas och bilder som inte är relevanta. Jag kanske borde rensa och sortera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar