söndag 5 augusti 2012

BIldbomb!

Kring min födelsedag hade jag en manikyr som jag har min syster att tacka för. Tack syster! Den resulterade i en väldans massa bilder...

Del Sol - Trick-or-Treat över Black Crème
Ännu ett lack som ändrar färg i solljus. Den här bilden är tagen inomhus, och det är två lager Trick-Or-Treat över Black Crème. Inomhus är det alltså ett orange glitter. Utomhus mörknar det till ett nästan svart glitter. Jag har fått det här lacket av min syster.

Men det är inte det som är den stora grejen här. Den stora grejen är att min syster också har köpt mig en flaska Clarins 230, eller som bloggvärlden kallar det, Unicorn Pee. Detta för att det är ett vansinnigt häftigt polykromt lack som är svårt att få tag på.

Clarins - 230 över Black Crème
Ett lager 230 över svart botten. Jag blev inte så himla imponerad först. Visst är det snyggt, men det såg liksom mest orangerött ut tyckte jag. Inte lika häftigt som i flaskan.

230, Trick-Or-Treat
Men det var ju inomhus, i lampljus. Dagen efter gick jag ut, och då exploderade världen.

Grönt
 
Rött

Notera hur mörkt Trick-Or-Treat har blivit








Så läckert! Jag satt och tog bild efter bild i olika vinklar och ljus när vi firade min födelsedag. Kunde liksom inte låta bli. I vissa ljus ser man skiftningarna, i vissa ljus ser nageln helt orange ut, eller röd, eller grön, eller svart, eller rosa. Älskar!

Just nu finns det en annonser på Ebay där de säljer en flaska 230 för $70-150. Jag vet inte vad min syster fick betala för flaskan jag fick, men hon hävdar att det inte var såå farligt. Det är hur som helst ett fantastiskt lack som jag älskar. Har jag världens bästa syster eller har jag? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar