måndag 6 augusti 2012

Sol?

När jag var på Smultronstället med P och L så hade jag Del Sol på naglarna. Det är dags att visa det nu.

Del Sol - On Fire! inomhus
On Fire! i direkt solljus
On Fire! är alltså ett rödorange glitter som i direkt solljus mörknar till ett mörkt lilasvart glitter. Det var skirt, på bilderna har jag fyra lager...

Del Sol - Heartbraker inomhus
Heartbraker i direkt solljus
Och Heartbraker är ett mer rent rött glitter som i solljus blir plommonlila.. Det var också väldigt skirt, så för att få lite djup i färgen använde jag fyra lager av det också.

On Fire!, Heartbraker inomhus
On Fire!, Heartbraker i direkt solljus
Rent färgmässigt tycker jag nog bättre om de färger som de här lackerna har inomhus. Men det roliga är att se färgskillnaderna när man kommer ut. Som med andra Del Sol jag har testat så krävs det verkligen direkt solljus för att de ska ändra färg. Det räcker inte med soldis eller sol som silas genom trädkronor. Men när man kommer ut i direkt solljus så blir skillnaden verkligen tydlig. Och det är skoj.

Men... 4 lager glitter såg jag inte det minsta fram emot att försöka gnugga bort. Så jag testade foliemetoden för första gången. Och det funkade bra.

Bomullsrondeller, aluminiumfolie, remover
Alltså, klipp sönder bomullsrondeller i mindre bitar, fukta dem med remover, lägg på nageln och linda runt aluminiumfolie så att inte removern avdunstar.

Tjusigt värre
Vänta en stund, jag väntade några minuter. Tryck sedan ner bomullen mot nageln och dra bort bomullen. Det mesta av lacket följer med. Och sen är det enkelt att städa bort resten. Man känner sig lite fånig när man sitter där med folie runt naglarna, men det är långt bättre än att gnugga och ha sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar