onsdag 1 augusti 2012

Skänninge marknad

Första onsdagen och torsdagen i augusti är det Skänninge marknad. Idag var jag där med min syster (såklart). Vi stannade till på City Gross i Mantorp på vägen för att ta ut pengar och handla Jelly beans, och sen spenderade vi en bra stund på marknaden. Vi käkade lite, shoppade lite, kikade lite. Det var lagom varmt, lagom fläktande, och lite för mycket folk. Men rätt skoj.

Roligast av allt var att vi köpte ett kanderat äpple och delade på. Jäklar vad det var klibbigt!


För det första var det svårt att ta sig in genom sockerlagret, och sen var det väldigt, väldigt svårt att prata eftersom kanderingen mycket effektivt limmade ihop tänderna. Men roligt hade vi.

Vi åt också våffla på en pinne:
På pinne alltså
Eftersom det ändå var grädde och sylt på våfflan så förstod jag inte helt poängen med pinnen, faktiskt. Men det var också roligt.

Bäst av allt? Vi sprang på syskonbarnen av en slump, och vi hittade ett neongrönt nagellack! Det var 2 för 40kr, så det blev ett var för oss.
Laval - Vert
Bilden gör det inte rättvisa över huvud taget, jag ska fixa bilder i solen imorgon. Det man kan se är dock att det är två lager över vitt på alla naglar utom ringfingret, där det är tre lager utan underkläder. Det är helt klart att föredra att ha vitt under.

--
Uppdaterat
Vert i solljus
Lite bättre bild i alla fall.
--

På väg tillbaka från Skänninge stannade vi till på Gunnes väskor i Mantorp. Och på ÖoB.

Nu ikväll hade jag en söt och rar vän över, vi åt pastasallad och pratade om allt vi har gjort sen sist vi sågs, i samband med hennes bröllop för snart en månad sen. Bra kväll! Mindre bra var att min diskmaskin fick spunk och började läcka ut vatten i köket. :-( Det verkar som att avrinningen inte funkade som den skulle. Jag är inte helt säker på vad/hur jag ska göra åt det, ska googla lite och kika lite imorgon. Annars får jag väl ringa hyresvärden. Det är ju en fördel med att bo i hyresrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar